Авторизація

Новини

Колегія ДІЯРУ розглянула результати розслідування порушень та відхилень на АЕС у 2017 р.

30 березня 2018 року відбулося засідання Колегії Державної інспекції ядерного регулювання України, на якому розглядались питання «Про ефективність використання досвіду експлуатації (результати розслідування порушень та відхилень на АЕС та розрахунку показників безпеки за 2017 рік)» та «Про стан виконання робіт з продовження строку експлуатації енергоблока №4 ЗАЕС».

Розслідування порушень та відхилень у роботі АЕС знаходиться під пильним контролем і, як орган державного регулювання ядерної та радіаційної безпеки, Держатомрегулювання керується вимогами національних стандартів ядерної та радіаційної безпеки та міжнародних рекомендацій», – зазначив Григорій Плачков.

Другим питанням порядку денного засідання Колегія розглянула питання «Про стан виконання робіт з продовження строку експлуатації енергоблоку №4 ЗАЕС». Проектний термін експлуатації енергоблоку № 4 Запорізької АЕС вичерпується 04 квітня 2018 року.

Експлуатуюча організація представила комплект документів щодо експлуатації цього енергоблоку у зупиненому стані на період виконання необхідних організаційно-технічних заходів для обґрунтування можливості його довгострокової експлуатації.

Ядерне паливо компанії Westinghouse: проект кваліфікації та впровадження

Роботи з впровадження палива виробництва компанії «Westinghouse» розпочато у 2000 році в рамках Виконавчої угоди між Урядом України та Урядом Сполучених Штатів Америки стосовно Проекту кваліфікації ядерного палива для України, підписаної 05 червня 2000 року.

Мета проекту - розробка, постачання на АЕС України та кваліфікація альтернативного ядерного палива, сумісного з паливом російського виробництва. Впровадження тепловиділяючих збірок (далі - ТВЗ), виробництва компанії «Westinghouse», як будь-якої нової модифікації ядерного палива для АЕС України чітко регламентується нормативно-правовими документами з ядерної та радіаційної безпеки.

Цими документами визначені послідовні кроки, які має зробити експлуатуюча організація і кожен з яких ретельно аналізується та контролюється Держатомрегулюванням – від концептуального рішення щодо впровадження нового палива до його введення в промислову експлуатацію.

Довідково: відповідність міжнародним підходам, зокрема, стандартам МАГАТЕ, законодавчої бази України з ядерної та радіаційної безпеки, у тому числі процедури ліцензування нового ядерного палива, було підтверджено під час реалізації спільного проекту «EC-IAEA-UKRAINE JOINT ROJECT on Safety Evaluation of Ukrainian NPPs» у 2007–2010 р.р.

На НБК завершено роботи з підготовки до встановлення герметичної мембрани

У місцях прилягання східної торцевої стіни Арки до існуючих конструкцій блоку В головного корпусу другої черги ЧАЕС успішно завершилися роботи, які дозволять успішно встановити мембрану, яка призначена для герметизації Арки НБК.

Вона створить бар’єр, що унеможливить винесення радіонуклідів із внутрішнього радіоактивно забрудненого простору у навколишнє середовище. «Завдяки встановленню даної мембрани буде забезпечена радіаційна безпека об’єкту «Укриття» на 100 років, що є основною функцією НБК. Незважаючи на те, що роботи виконуються в надзвичайно складних радіаційних умовах, працівники ЧАЕС та підрядних організацій демонструють високий професіоналізм», – розповідає Голова ДАЗВ Віталій Петрук.

За інформацією ДСП «ЧАЕС», кріплення мембрани на конструкції блоку В здійснюється за допомогою спеціальних металевих анкерів герметизації. Раніше на об’єкті були виконані підготовчі роботи з видалення сторонніх предметів і, частково, післяаварійного шару бетону для забезпечення рівної основи під анкери.

Для закріплення анкерів в проектному положенні в перекритті блоку В на відм. +75.58, +72,10, +67,66 з серпня 2017 року тривали складні роботи з свердління отворів під кріпильні деталі анкерів.

Сонячні станції у зоні відчуження: промислові цілі Уряду

Зона відчуження повинна і може бути використана у промислових цілях.

Про це сказав Міністр екології та природних ресурсів України Остап Семерак під час презентації результатів дослідження доцільності будівництва сонячної електростанції у Чорнобильській зоні відчуження.

«Відновлювальна енергетика на території Чорнобильської зони - це хороший розвиток для території, яка завжди була бюджетною дірою. Її утримання обходиться щороку Україні у мільйони гривень. Зона повинна і може бути використана у промислових цілях. Тому ми вирішили вивчити можливості економічного потенціалу зони відчуження», - сказав Остап Семерак.

Згідно результатів дослідження створення станції є можливим і має ряд переваг. «Це місце добре підходить для побудови парку сонячної енергетики. Тут збереглася необхідна транспортна та енергетична інфраструктура. Тут є величезна територія, а найголовніше, що обслуговування такого парку не потребує залучення великої кількості людей. Тому цей проект у зоні відчуження може стати гарним ліфтом для нових екологічних технологій в Україні та символом змін, історією успіху України. Зона відчуження відкрита для спорудження сонячних станцій», - пояснив Остап Семерак.

У понеділок, 19 березня, у Києві презентували попереднє техніко-економічного обґрунтування встановлення парку наземних сонячних панелей у Чорнобильській зоні відчуження.

Прогнозована потужність станції складатиме 1,2 ГВт. У дослідженні враховано особливості території, рівень радіоактивного забруднення території, на якій заплановано розміщення об'єктів сонячної енергетики, правила радіаційної безпеки під час проведення робіт, а також ряд інших важливих показників.

Україна доповіла про нові виклики на 30-ій щорічній Інформаційній конференції Комісії ядерного регулювання США

14 березня 2018 року Голова Держатомрегулювання Григорій Плачков виступив з доповіддю «Державна система фізичного захисту України: виклики та інтеграція до Глобальної системи ядерної захищеності» на 30-ій щорічній Інформаційній конференції Комісії ядерного регулювання США, що проходить м. Роквіль (штат Меріленд, США).

На початку виступу Голова Держатомрегулювання зазначив: «Протягом останніх років перед багатьма країнами постали виклики, що змусили їх посилити заходи з фізичного захисту на об‘єктах ядерної інфраструктури та розглядати регулювання ядерної захищеності з точки зору зростаючої кількості терористичних актів в усьому світі. Україна з конфліктом в окремих районах Донецької та Луганської областей протягом останніх чотирьох років та тимчасово окупованою Автономною Республікою Крим постала перед безпрецедентними викликами. Тому, запровадження жорстких національних заходів та підсилення співпраці з іншими країнами з метою вироблення спільних інтегрованих зусиль щодо захисту ядерних об’єктів є необхідною передумовою подолання існуючих викликів».

Продовжуючи виступ Григорій Плачков зупинився на елементах Державної системи фізичного захисту України, особливо, під час «гібридної війни», перегляді Проектної загрози ядерним установкам, ядерним матеріалам, радіоактивним відходам, іншим джерелам іонізуючого випромінювання в Україні, системі моніторингу радіоактивних матеріалів на пунктах пропуску державного кордону, заходах, реалізованих в Україні в рамках Глобальної ініціативи щодо зменшення загрози тощо.

Були зазначені виклики, що постали перед Державною системою фізичного захисту України, зокрема: проросійські незаконні збройні формування, саботажні та терористичні групи, кібер та інформаційні атаки, незаконний обіг зброї та вибухівки із зони АТО, національно-патріотичні рухи з радикальними поглядами щодо Росії, потенційна присутність інсайдерів на майданчиках ядерних об‘єктів, неавторизовані польоти над ядерними об‘єктами, втрата контролю над радіаційно-небезпечними об‘єктами на тимчасово окупованих територіях і т.д.

Голова Держатомрегулювання підкреслив: «Аналіз поточного стану ядерної захищеності в Україні та всьому світі підкреслює необхідність та важливість більш активних дій щодо протидії існуючим загрозам, включаючи інсайдерську загрозу, що також відповідає рекомендаціям МАГАТЕ. Через сучасні виклики міжнародній безпеці та активного використання гібридної практики скоєння незаконних дій, особлива увага повинна бути прикута до потенційної небезпеки внутрішнього порушника, заходам з анти-саботажу, підсилення культури ядерної захищеності. Необхідно інтенсифікувати обмін інформацією щодо потенційних інсайдерів, їх цілей, методів і тактик на рівні агентств застосування міжнародного права та через організації Європол та Інтерпол».

RSS-стрічка