Креативна агенція Вanda за підтримки Офісу Президента України, Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України, Державного агентства України з управління зоною відчуження та Державного агентства розвитку туризму України розробила новий бренд для Чорнобилю. Бренд на спільній пресконференції представили: перший заступник Міністра захисту довкілля та природних ресурсів України Богдан Боруховський, заступник Голови Державного агентства України з управління зоною відчуження Максим Шевчук та Голова Державного агентства розвитку туризму Маряна Олеськів.

«Чорнонибильська зона є унікальним явищем на нашій планеті і ми повинні трохи змінити основні наративи, які використовуються при її згадуванні. Так, це – зона відчуження, але це – зона розвитку. Зона збереження і пам'яті, але і зона майбутнього», – наголосив перший заступник Міністра захисту довкілля та природних ресурсів України Богдан Боруховський.

За основу логотипу розробники взяли форму поверхні реактора, з якого все почалося. Це стало відправною точкою існування лого, наче це логотип Чорнобилю’86. І з кожним роком зображення змінюється та поступово зникає. Кінцева точка існування лого – 2064 рік, коли 1–ий, 2–ий та 3–ій енергоблоки Чорнобильської електростанції буде повністю виведено з експлуатації. Ця подія закриває цей цикл історії зони відчуження та відкриває простір для нового, зокрема інших візуальних рішень.

«Нова візуальна система, змінюючись кожного року, дає можливість поєднувати минуле та майбутнє в одному просторі, тим самим нагадуючи про вплив минулого на сьогодення», – розповідають у креативній агенції Вanda.

«Чорнобильська зона уже сьогодні є зоною розвитку. Тут реалізується багато технологічних та наукових напрямків, які неможливо було б розвивати більше ніде в світі. Також розвивається туризм, адже Чорнобиль – це справжній магніт України. Унікальні технологічні об'єкти, мальовнича дика природа, покинуті людиною міста і села – все це зона відчуження. Туризм тут особливий, адже пов'язаний із дотриманням норм радіаційної безпеки», –наголошує заступник Голови ДАЗВ Максим Шевчук.

Він нагадав, що сьогодні у зоні відчуження діє уже понад 20 маршрутів для відвідування, призначених для автомобільного, пішого, велосипедного, водного і повітряного туризму. Наприклад, наприкінці минулого року відкрився маршрут, що включає відвідання пам'яток єврейської культури. Заступник голови ДАЗВ також анонсував, що найближчим часом у м. Прип'ять відкриється виставка-музей ліквідаційної техніки під відкритим небом.

Також, під час відвідування зони відчуження, чи відкриття маршрутів для відвідування є обов’язковим дотримання правил радіаційної безпеки, а усі маршрути проходять радіаційно-дозиметричне обстеження. Поруч з цим підвищуємо якість послуг, якість інфраструктури і збільшуємо кількість сервісів на маршрутах. Все це дуже важливо, адже з 2015 року спостерігається значне зростання туристичного потоку.

Трансформуючи Чорнобиль, важливо також посилювати комунікацію та змінювати візуальне сприйняття зони відчуження.

«Тому був розпочатий проєкт створення бренду. Агенція Banda провела велику роботу як з українськими, так і з закордонними фокус-групами різного віку та статі. Вони створили портрет типового відвідувача зони відчуження – і на основі розробила стратегію та бренд-бук. Що важливо, ця робота була зроблена для нас безкоштовно», – повідомив Максим Шевчук.

Окрім того, для просування бренду було створено соціальні мережі: Facebook та Instagram #Chornobyl.today.

Довідка: Banda Agency – провідна українська креативна агенція, що діє з 2011 року. Серед відомих проєктів агенції – брендинг України Ukraine Now, брендинг Євробачення 2017 Celebrate diversity, новий бренд ВДНГ.